23:25 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تجارت خارجی

وضعیت تجارت ایران با اروپا
نماد برتر- تجارت خارجی کشورمان با اروپا در هفت ماه اول امسال بالغ بر ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۱۶ تن به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار بوده است.
تجارت ۳۸ میلیارد دلاری کشور در ۷ ماه گذشته
نماد برتر- معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک ایران در ۷ ماه گذشته ۳۸ میلیارد دلار تجارت خارجی داشته است.
سهم همسایه‌ها از تجارت خارجی ایران چقدر است؟
نماد برتر- رییس کل گمرک ایران گفت: میزان تجارت خارجی کشورمان با همسایگان طی هفت ماه اول سال بالغ بر ۵۰ میلیون و ۴۱۰ هزار و۶۲۳ تن کالا معادل ۱۹ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۹۷ دلار بوده است که از لحاظ وزنی ۵۹ درصد و از لحاظ ارزش ۵۱ درصد کل تجارت هفت ماهه کشور را به خود اختصاص داده است.
مجوز واردات با ارز متقاضی از قبل وجود داشته است
نماد برتر- بانک مرکزی اعلام‌کرد: رویه واردات کالا از «محل ارز متقاضی» (سپرده ارزی متقاضی) از ابتدای سال ۹۷ وجود داشته و تغییر جدیدی در این فرآیند رخ نداده است.
 ۲۰ میلیارد دلار کد رهگیری تامین ارز صادر شده است
نماد برتر- آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، بانک مرکزی حدود ٢٠ میلیارد دلار «کد رهگیری اعلامیه تأمین ارز» صادر کرده که تاکنون حدود یک میلیارد دلار از موارد فوق در گمرک اظهار نشده است. همچنین، بیش از ۳۵۰ میلیون دلار نیز علی رغم اظهار کالا در گمرک، منجر به ترخیص کالا نشده است.
افزایش قیمت دلار ربطی به ترخیص اخیر کالا از گمرک ندارد
نماد برتر- رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید آنچه که در روزهای گذشته در ترخیص کالاها از گمرک اجرایی شده، ارتباطی با افزایش قیمت ارز ندارد و نباید به مردم آدرس غلط داد.
کمبودهایی که کردستان را عقب مانده کرده است
نماد برتر- استان کردستان به لحاظ زیر ساخت های جاده ای و راه های ارتباطی همچون ریل قطار و راه هوایی از استان های کم برخوردار و آخر کشور محسوب می شود،اگر چه طی سال های اخیر اقدامات و پروژه های زیادی برای ارتقاء سطح راه های ارتباطی استان انجام شد اما هنوز به دلایل متعددی از جمله مدیریت نا مناسب، کمبود اعتبار و شرایط خاص جغرافیایی این استان همچنان با کمبودهای جدی مواجه است.
ارزش تجارت خارجی ایران به بیش از ۳۸ میلیارد دلار رسید
نماد برتر- ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه سال‌جاری به ۳۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید که با وجود کاهش ۲۳ درصدی در ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با شهریور ماه (۳۴ درصد) حدود ۱۱ درصد بهبود یافته است.
تجارت ایران با کشورهای اکو به ۴.۵ میلیارد دلار رسید
نماد برتر-میزان تجارت شش ماهه ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به بیش از ۹ میلیون و ۱۹۹ هزار تن برابر با چهار میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۲۰ دلار رسید.
گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور
نماد برتر- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در اولین نشست کمیته پایش تجارت خارجی کشور گفت: روند رشد صادرات در تمامی کالاهای غیرنفتی آهنگ مثبتی دارد و با گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور، این روند مثبت استمرار خواهد یافت.
رشد ضعیف اقتصاد کانادا
نماد برتر- برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، رشد اقتصادی کانادا تنها حدود یک درصد بود.
هدف گذاری افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیر نفتی
نماد برتر- رئیس سازمان توسعه تجارت از هدف گذاری برای افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیر نفتی در شش ماهه دوم امسال خبر داد.
دلایل کاهش اخیر نرخ دلار از زبان یک اقتصاددان
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه ارزش پولی ملی در حال افول است، گفت: زمانی ریال باثبات می‌شود که اقتصاد کشور به سامان برسد. متاسفانه مجموعه بی‌نظم اقتصاد کشور بر هیچ یک از اصول، قواعد و الزامات علم اقتصاد استوار نیست و غیر واقعی است.
چین به جنگ با دلار می رود؟
نماد برتر- یک روزنامه دولتی چین از احتمال کاهش شدید سهم دلار از دارایی های ارزی چین خبر داد.
سه شرط مهم برای رشد صادرات زیرسایه کرونا
نماد برتر- رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید برای آنکه کاهش صادرات ثبت شده در ماه‌های گذشته جبران شود، باید مقدماتی مهم را فراهم کرد.